Saturday, May 20, 2017

පුල්ලෙයාර් දෙවියන් යනු ගණ දෙවියන්ම ද?

ක්‍රි.ව. 2 වන සියවසේ පමණ ගණපති දෙවියන් පිළිබඳ විශ්වාසය ලංකාවේ පැවති බවට සාධක හමු වේ. එයට ප්‍රධාන වශයෙන් ම අදාළ පුරා විද්‍යාත්මක සාධක ලැබෙන්නේ අනුරාධපුර මිහින්තලයෙනි. එහි ඇති කණ්ඨක චේතිය අධෝභාගයේ මූර්තිමත් කර ඇති කැටයම් රූ අතර ඇති එක් දළයකින් යුත් රූපය ගණේශ හෙවත් ගණ දෙවිඳුගේ යැයි විශ්වාස කෙරේ. බ්‍රාහ්මණ හින්දූන්ට අනුව ගණේශ දෙවියන් බාධක ඉවත් කරන බුද්ධිය මුවහත් කරන කරුණාවන්ත දෙවියා ය. නුවර යුගයේ සිට දරුවන්ගේ අධ්‍යාපන කටයුතු හා සම්බන්ධ දෙවියන් ලෙසත් ඥාණයට අධිපති දෙවියන් ලෙසත් හඳුන්වයි. එයද හින්දු බලපෑම නිසා ඇති වූ විශ්වාසයකි.


ගණපති යන පදයේ “ගණ”යනු පිරිසකට නායකයා යනු යි. එනම් ගණ යනු ශිවගේ සේනාව යි.“පති”යන්න අධිපති යන අර්ථය දක්වයි. ලම්බෝදර, බාලචන්ද්‍ර, විනායක, විඝ්න රාජා, ගණපති, ගජානන වශයෙන් ගණේශ දෙවියන් හඳුන්වන අතර පුල්ලෙයාර් යනුවෙන්ද හඳුන්වයි. ඇතැමෙකු මොහුට නම් දහසක් ඇති බව කියති. පුල්ලෙයාර්, කඩවර, කතරගම යන තිදෙනගේම උත්පත්තිය එකම සිද්ධියක් වටා ගෙතී ඇත.

පුල්ලෙයාර් දෙවියන් හා ගණ දෙවියන් යනු එකම දෙවි කෙනෙකු ලෙස පිළිගත්තද වන්දනා කිරීමේදී ඒ ඒ ජන කොටස්ගෙන් වෙනස් වේ. හේනේ කුඹුරේ ආරක්ෂාවත් ගව මහේෂාදීන්ගේ ආරක්ෂාවත් සඳහා පොල් ගෙඩියක් වෙන්කොට පුල්ලෙයාර් දෙවියන්ට භාර වී එය ඔප්පු කිරීම සඳහා කිරි උතුරුවා දෙවියන් පිදීම පුල්ලෙයාර් වන්දනය නම් වේ. ගණ දෙවියන්ට පුල්ලෙයාර් දෙවියන් නමින් අනුරාධපුර, පොළොන්නරුව, යාපනය ආදි ප්‍රදේශවල ජනතාව වන්දනා කරයි. ඒ අතර බොහොමයක් ද්‍රවිඩ ජනතාව වේ. ඒ ප්‍රදේශ හඳුන්වන්නේද පුල්ලෙයාර් දෙවියන්ගේ අඩවිය නමිනි.


නමුත් ගණ දෙවියන්ට වන්දනා කිරීම පුල්ලෙයාර් වන්දනයෙන් වෙනස් වේ. විවිධ ප්‍රදේශවලින් කතරගම දේවාලයට යන ජනතාව ගණ දෙවියන්ට පූජා පවත්වති.මෙහිදී ඔවුන් විවිධ ශ්ලෝක තම වන්දනය උදෙසා යොදා ගනී.


       හර්යොම් ත්‍රි පුර සංඛරා විග්නෂ රූපාය 
        ඩං ඩං සරණං සරණං නෙයියම් නම්බි නෙම්වාවා 
        ගණපති ඕං කිලියුං ගණපති මහා ගණපති 
        පණ්ණෙයි විලුං මණදිලි යුං න්ක්යස් ස්වාහං 

         ගණපති පරිවාරං චාරු කෙයුර හාරං 
         ගිරිධරවර සාරං  යෝගනීච ක්‍රිචාරං 
         භව භය පරිහාරං දුක්ඛ දාරිදු ධූප ධූරං 
         ගණපත් මහි වන්දේ චක්‍ර තුණ්ඩාව නාරං 
               
        ශුක්ලාම් භර ධරං විෂ්ණු ෂශි වර්ණං චතුර් භුප්ං 
        ප්‍රසන්න වදනම් ධ්‍යායෙන් සර්ව විෂ්ණූප ශාන්තයේ 
        අග ජානන පාත්මාක්රං ගෂාණන මහාර්භීෂම් 
        අනේක දන්තං භක්තානං ඒක වන්නං මුපාස්මහේ  
                               
තවද දරුවෙකුට ප්‍රථමයෙන් අකුරු කියවන අවස්ථාවේ ගණ දෙවියන් උදෙසා විවිධ පළතුරු පූජා කරන අතර ඒ සඳහාද ගායනා යොදා ගනු ලැබේ.

                   අඹ දඹ ඇටඹද කරඹද         පුදමි
                   ඔළු පළු ලාළුද දිවුළුද           පුදමි
                   අතිරස අග්ගල අත්සුණු        පුදමි
                   ගණදෙවි නුවණක් දෙනුවා   වඳිමි

ගණදෙවි පූජාව සඳහා අත්‍යවශ්‍ය ද්‍රව්‍ය කිහිපයකි. බුලත් 21ක්, රත්මල් වට්ටියක්, පොල් ගෙඩි 1ක්, පළතුරු වර්ග 7ක්, පොතු පිටින් කළු උක්ගසක්, අග්ගල ගෙඩි 21ක් හෝ 11ක් (ගණදෙවි පූජාව සඳහා අනිවාර්යෙන්ම අග්ගල තැබිය යුතු ය), පොල්තෙල් පහනක් (පැය 6ක් හෝ 7ක් දැල්විය යුතුය) ආදිය පූජා කොට අප විසින් ගණ දෙවි වන්දනය සිදු කරයි. මේ අනුව ගණදෙවි පූජාව පුල්ලෙයාර් පූජාවෙන් වෙනස් වන ආකාරය පැහැදිලි වේ. මෙසේ වන්දනා කිරීම වෙනස් වුවද පුල්ලෙයාර් දෙවියන් යනු ගණ දෙවියන්ම යැයි වැටහෙනු ඇත.





1 comment: